21 Eylül 2013 Cumartesi

Varoluşun verdiği ızdırabı hissedenler...

Varoluşun verdiği ızdırabı hissedenlerler...

"Özgürüm: Hiçbir yaşama nedeni kalmadı artık bana; denediğim bütün nedenler beni bıraktı; başkalarını da tasarlayamıyorum. Daha genç sayılırım, yeniden başlamaya yetecek gücüm var. Ama nereden başlamalı? En şiddetli korkulara, bulantılara düştüğümde beni kurtarır diye Anny'e ne kadar güvenmiş olduğumu ancak şimdi anlıyorum. Geçmişim öldü, bay De Rollebon öldü, Anny sadece bütün umutlarımı kırmak için geri geldi. Bahçeler boyunca uzanan şu beyaz sokakta yalnızım. Yalnız ve özgür. Ama bu özgürlük ölüme benziyor biraz." Jean Paul Sartre - Bulantı

Meğer bu topraklarda yaşayıp ebediyete göçmüş en önemli varoluşçu düşünürmüş Müslüm Gürses; Sartre'yi belki de okumadan en iyi şekilde anlayan. Varoluşun verdiği ızdırabı hissedenlerin anladığı sözlerdi onun şarkıları. Tam olarak anlaşıldığı takdirde insanı yoğun bir farkındalığa ve karamsarlığa gömebilecek bir sesti. Sartre' nin ruhunu hissetmek için buyurun; "Kimsem Kalmadı"...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder